Close
In gesprek met Kristl Holthuis & Petra Koert | Over kinderkleding (verkopen)

In gesprek met Kristl Holthuis & Petra Koert | Over kinderkleding (verkopen)

Kristl Holthuis richtte in 2015 de succesvolle Facebook verkoopgroep ‘Exclusieve Kinderkleding Urban-Style’ op. Inmiddels heeft die groep bijna 9.500 leden en doet ze samen met Petra Koert het beheer ervan. Wij spraken deze twee leuke MOMs over kinderkleding (verkopen).

Lees ook: ‘Mingo Kids collectie Herfst & Winter 2018-2019′

Kristl Holthuis & Petra Koert

In gesprek met Kristl Holthuis & Petra Koert

‘Wij zijn Kristl en Petra. Kristl is 35 jaar en woont samen met Raymond en zoon Kenz van 4 jaar. Raymond heeft ook nog een zoon van 14. Ze wonen in Nieuwegein. Kristl wert bij een IT opleider en is verantwoordelijk voor alle IT examens die ze in Nederland afnemen. Raymond heeft een eigen rijschool en is trainer van een voetbalclub.
Petra is 34 jaar en woont met vriend Guido en twee zoontjes samen in Arnhem. Dex is 4 jaar en Borr net 1 geworden. Petra werkt als sociaal consulent bij een gemeente. Daar is ze met name verantwoordelijk voor de jeugdzorg zaken en geeft ze ook onder andere een weerbaarheidstraining. Guido werkt in de financiële sector.’

We reageerden veel op dezelfde dingen aangezien onze kids even oud zijn.

Kristl vertelt: ‘Petra en ik kennen elkaar via de groep. Ik ben de groep begonnen met iemand anders. Die andere persoon wilde na een tijdje niet meer verder en Petra was erg actief in de groep dus ik heb haar toen gevraagd om te helpen.’
Petra: ‘We reageerden veel op dezelfde dingen aangezien onze kids even oud zijn. We zijn in contact gekomen en Kristl vroeg of ik mee wilde helpen met het beheren van de groep. Ik had op dat moment nog geen idee wat dat allemaal in zou houden ;)! Sindsdien hebben we goed contact en spreken ook regelmatig samen met de kids erbij af.’

‘Ik ben de groep begonnen nadat ik op Facebook allemaal groepjes zag voor Zara en H&M. Maar ik kon niks vinden voor de wat exclusievere merken zoals Mini Rodini, waar ik op dat moment echt fan van was’, vertelt Kristl. ‘Nooit geweten dat we zouden uitgroeien naar een groep van bijna 10.000 leden! Petra: ‘Via instagram attendeerde Kristl mij op de verkoopgroep op Facebook. Deze was op dat moment echt nog klein, maar groeiende. Bizar hoe snel het gegaan is de afgelopen jaren.

In gesprek met Kristl Holthuis & Petra Koert kristl

Ik denk dat het wat persoonlijker is dan Marktplaats.

‘Of verkopen via Facebook beter werkt dan verkopen via Marktplaats of tweedehandswinkels?’ Kristl: ‘Ik denk dat het wat persoonlijker is dan Marktplaats. Ik merk wel nu dat de groep groter is, het minder goed verkoopt dan in het begin. Ik hoop niet dat we een soort Marktplaats worden. Maar het is moeilijk om te filteren. We zijn streng dus als we 2 klachten krijgen over een bepaald persoon, krijgt diegene een waarschuwing en na de derde keer ga je uit de groep. Zo proberen we het leuk te houden.’
Petra: ‘Ik vind het vooral persoonlijker en over het algemeen gaat de afhandeling sneller en gemakkelijker dan bijvoorbeeld via Markplaats. Nu ben ik het echt helemaal met Kristl eens dat de groei van de groep niet alleen positieve kanten heeft. Het klachtenaantal wat betreft mensen die afhaken, of bijvoorbeeld niet meer reageren neemt wel toe.’

‘Qua merken die het beste verkopen, doet Mingo het altijd goed’, vertellen de dames. ‘Op dit moment denk ik ook Hugo Loves Tiki, Repose Ams, bepaalde items van Mini Rodini en Bobo Choses doen het ook goed.’

Mijn smaak verandert langzamerhand, maar dat komt ook omdat er zoveel toffe nieuwe merken bij zijn gekomen.

‘Onze favoriete kledingmerken voor kinderen?’ Kristl: ‘Voorheen had ik bijna alles van Mini Rodini. Nu Kenz wat ouder is, merk ik dat dat minder wordt. Ik hou echt van Mingo en van Bobo Choses. Hugo Loves Tiki is ook een favoriet.
Ook Petra merkt dat haar smaak langzaam een beetje aan het veranderen is. ‘Dat
komt ook omdat er zoveel toffe nieuwe merken bij komen. Nu Dex ouder wordt (en naar school gaat) koop ik vooral Mingo, Mini Rodini, Hugo Loves Tiki, I Dig Denim en daarnaast Zara. Voor Borr kocht ik toen hij nog echt klein was vooral 1+ in the family en Phil& Phae. Nu kies is voor hem vooral Bobo Choses, Mini Rodini, Mingo, Hugo loves tiki en Zara.’

Petra: ‘Mijn favoriete online winkels zijn Kids Department, Leaves & Feathers en Toddlers and Tees. Bij ons in Arnhem ga ik regelmatig naar Little Things of naar Wonder for Kids in Nijmegen.’ Kristl vult haar aan: ‘Kids Department is voor mij wel de nummer 1. Daar kijk ik eigenlijk als eerste en daarnaast bij Leaves & Feathers. Hier in de buurt is niet heel veel, maar als ik naar Utrecht ga koop ik graag bij Sissy Boy.

In gesprek met Kristl Holthuis & Petra Koert petra

Ik heb zo’n volle kast!

Kristl: ‘Ik heb van de huidige collecties nog niet heel veel gekocht. Ik heb zo’n volle kast! Ik heb wel de eenden jas gekocht van Mini Rodini en die vind ik prachtig!
‘Mijn favorieten zijn voor Dex de blauwe velvet bomber en voor Borr de velvet legging en trui van Bobo Choses’, vertelt Petra.

De MOMs shoppen zelf graag bij Zara en Costes. Kristl vertelt: ‘Daarnaast shop ik heel graag bij Stradivarius. Maar ook bij H&M haal ik bepaalde items.’ Petra winkelt ook bij Levi’s en & Other stories.

Of ze zelf meer met (kids) fashion zouden willen doen? Kristl antwoordt van niet. ‘Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe lang ik nog doorga met de groep. Kenz is nu een stuk ouder en ik merk zelf dat ik bijna niks meer koop in de groep. Voor nu is het prima. Ik heb er mits ik niet heel veel persoonlijke berichten krijg niet veel werk aan. Maar als Kenz straks wat ouder is ga ik op zoek naar iemand die het over mag nemen. Voor nu is dat nog niet van toepassing.’ Ook Petra vindt het leuk om erbij te doen, maar echt als hobby. Ze heeft geen plannen om iets in de (kinder) fashion te gaan doen. ‘Ik haal veel energie uit mijn eigen werk en sport daarnaast ook veel.’

Maar voorlopig zit ik nog wel in de kinderkleding.

Ze zeggen dan ook beiden het stokje van de Facebook groep over te dragen als hun eigen kinderen uit de kinderkleding zijn. ‘Maar voorlopig zit ik nog wel in de kinderkleding’, lacht Petra.

Als aanvulling geven de MOMs nog wat tips om de kleding beter te verkopen. Kristl geeft als tip: ‘Mooie en duidelijke foto’s zijn een must. Dat is het eerste wat iemand ziet als je door de pagina scrolt.’ Petra vult aan: ‘Het toevoegen van een aan-foto van je kindje kan ook helpen. Dit geeft direct een goed beeld hoe je een item kan combineren en hoe het valt (kan natuurlijk hierdoor ook meer tegenvallen als het de ander niet aanspreekt ;)..).’

Hier vind je de Exclusieve Kinderkleding Urban Style op Facebook. Wil je lid worden van deze groep? Check dan goed de groepsregels met onder andere de toegestane merken.

Verkoop jij wel eens kinderkleding? Via welke kanalen doe je dat? En heb je zelf nog tips? Praat je mee op onze Facebookpagina? Daar blijf je ook op de hoogte van onze andere artikelen en nieuwtjes!

Close
Lees vorig bericht:
Søstrene Grene herfst & wintercollectie 2018
MOMtime | De Søstrene Grene herfst & wintercollectie 2018

Wie is er nog meer zo graag lekker in huis aan het rommelen? Ruimtes opnieuw indelen, mini make-overs met een...

Sluiten