Close
Mindful met je baby | Eva Potharst

Mindful met je baby | Eva Potharst

Het krijgen van een baby kan behoorlijk overweldigend zijn. Het zorgen voor de baby, het dragen van de verantwoordelijkheid en je hele leven is opeens verandert. Het lees-, luister- en oefenboek Mindful met je baby van Eva Potharst leert je in acht weken hoe je hiermee om kunt gaan. 

Mindful met je baby | Eva Potharst

mindful met je baby 2Als je een baby krijgt, verandert je leven en hoe je in het leven staat totaal. De manier waarop je in je werk staat, hoe je relatie is met je partner, maar ook die met ouders, familie en vrienden. Veel vrouwen hebben het gevoel geleefd te worden en te moeten overleven.

Het lees-, luister- en oefenboek Mindful met je baby leert je in twee maanden hoe je met die verandering om kunt gaan. Hoe je bewust kan genieten van de mooie momenten samen met je baby. Maar het leert je ook hoe je goed voor jezelf kan (blijven) zorgen, hoe je keuzes maakt die goed voelen en hoe je anders om kan gaan met de stressvolle momenten. Door dit allemaal te leren, kan je een nieuwe mooie balans vinden die zorgt voor rust en geluk.

Lezers van het boek krijgen ook toegang tot online bestanden.

OOK INTERESSANT OM TE LEZEN >>> 5 rustgevende apps voor drukke moeders

Hoe kun je dit boek gebruiken?

Het boek Mindful met je baby kan je gebruiken om zelfstandig de training Mindful met je baby te volgen. Dat is een mindfulnesstraining, waarin je onder andere meditaties leert. Deze meditaties worden ook in andere mindfulnesstrainingen gedaan, maar er zijn daarnaast oefeningen die zich specifiek richten op situaties van ouders met een baby. Heb je geen ervaring met mindfulness? Dat is geen probleem, want ook dan is de training geschikt. Ben je wel ervaren, dan is het ook ook interessant, want je leert door de training mindfulness toe te passen in je gezinsleven.

Alle oefeningen worden uitgevoerd met behulp van dit boek en de daarbij horende ingesproken meditaties. De training duurt acht weken. Het handigst is het dat je elke week ongeveer een uur neemt om de uitleg van die week te lezen en de bijbehorende oefeningen te doen. Het werkt het beste als je daar een vast moment in de week voor kiest. De rest van de week ga je aan de slag met wat je die week geleerd hebt.

Er zijn oefeningen in meditaties die je met behulp van audio-opnames kunt doen. Daarnaast heb je 2 oefeningen waarbij je oefent om je aandacht in het hier-en-nu te hebben bij de dagelijkse dingen in je leven.Verder zijn er ook nog 3 mindful ouderschap-oefeningen, die je doet in contact met je baby. Elke week is er extra leesinformatie beschikbaar die aansluit bij het thema van die week. Heb je geen zin in zo’n vast stramien? Dan kun je gewoon je eigen weg kiezen door het boek heen. Het is geen must het te doen zoals wordt geadviseerd.

Over de schrijfster

Eva Potharst is in het dagelijks leven kinder- en jeugdpsycholoog, gezondheidszorg-psycholoog, Infant Mental Health Specialist en Mindful Ouderschap-trainer bij UvA minds. Mindful met je baby werd door haar ontwikkeld als groepstraining en wetenschappelijk onderzocht door UvA minds en de Universiteit van Amsterdam. Naar aanleiding van die trainingen werd steeds vaker de vraag gesteld of de training niet beschikbaar kon worden voor alle moeders. Vandaar dat het boek nu wordt gepubliceerd, zodat je de training in je eigen tijd en tempo thuis kunt doen.

Vind je het boek interessant en zou het iets voor jou kunnen zijn? Dan kun je het boek hier bestellen. Het ligt vanaf 9 juni in de winkel.

Ben jij bezig met mindful moeder zijn? Praat je mee op onze Facebookpagina

* Uitgelichte foto JoanaLopes via Shutterstock.

Close
Lees vorig bericht:
deze tuinplanten zijn giftig voor kinderen
Nieuwe plant in de tuin? Deze tuinplanten zijn giftig voor kinderen

Ga je je tuin (opnieuw) inrichten? Ben je op zoek naar nieuwe planten? Houd je er dan rekening mee dat...

Sluiten