Close
Gelukkig nieuw jaar! | Dit zijn onze goede voornemens voor 2019

Gelukkig nieuw jaar! | Dit zijn onze goede voornemens voor 2019

Gelukkig nieuw jaar! Hopelijk heb je een heerlijke oudejaarsavond gehad? Wij willen je natuurlijk het allerbeste wensen voor 2019. Een nieuw jaar is als een lege pagina die nog volledig beschreven kan worden. Een frisse start! Dit zijn onze goede voornemens voor 2019. We zijn benieuwd naar de jouwe! 

Lees ook: ‘10 dingen waar moeders zich schuldig over voelen

onze goede voornemens

Onze goede voornemens voor 2019

Desirée

onze goede voornemens Desiree“Eigenlijk had ik mijzelf voorgenomen voor 2019 niet aan goede voornemens te doen. Maar nu ik er over na denk kan ik er alsnog drie opnoemen waar ik in ieder geval mee aan de slag wil.

1. Minder werken
Misschien is dat niet helemaal de juiste benaming, maar is het eerder een combinatie van (nog) beter plannen en efficiënter werken en mijn uren strakker afbakenen. Ik werk nu de afgelopen weken al op deze manier en merk dat ik zo minder uren maak, maar duidelijk méér werk kan verrichten. Zeker met een baby’tje op komst zal het aan de ene kant een uitdaging worden aangezien er ook aan een nieuw ritme gewend zal moeten worden, maar aan de andere kant kan het me veel opleveren. Dus hier wil ik me zeker hard voor maken komend jaar.

2. Road to size healthy
Ik geef het toe: ik geef de laatste weken veel te veel toe aan de zwangerschapscravings. Gelukkig ‘kan ik het hebben’ en lijk ik er niet echt van aan te komen, maar ik wéét dat al die hartige en zelfs zoete snacks (waar ik normaal gesproken niet eens liefhebber van ben) niet goed voor mij zijn. Plan is om die laatste weken zwangerschap wel lekker te blijven genieten, maar ook weer even wat meer balans met gezonde producten erin te krijgen. Zodat het ná de bevalling niet ineens een enorme omschakeling gaat zijn en ik hopelijk weer lekker verder op weg kan naar een gezondere en sterkere ik. En nee, ik heb daar dus geen ‘droomgewicht’ of ‘ideale maat’ bij. Hoe vreemd het misschien ook klinkt: ik heb er gewoonweg zin in om mijn lijf weer aan het werk te kunnen gaan zetten!

3. Negativiteit blokkeren
Ik wist niet precies hoe ik dit punt het beste kon omschrijven, maar dit is wel waar het op neerkomt. Ik ben echt veel te veel bezig met de gevoelens van andere mensen, waardoor ik die van mijzelf al snel aan de kant schuif. Het afgelopen jaar was pittig en juist in zulke tijden wanneer het slechter met je gaat leer je bepaalde mensen een stuk beter kennen. Mensen die er ineens niet ook voor jou bleken te zijn en zelfs op de meest ongepaste momenten enkel hun verhalen kwamen delen in plaats van er gewoonweg even voor mij te zijn. Mensen die weten dat je een stapje terug moest doen en toch van alles van en aan je bleven vragen en je energie op slokten. Ik zal selectiever zijn met wie ik omga en aan wie ik mijn aandacht geef.

Het zijn niet de meest gemakkelijke doelen, zeker als gevoelsmens zijnde de laatste niet, maar ik denk dat ik er heel erg veel uit kan halen. Meer tijd voor mensen en dingen die écht belangrijk zijn, meer (ruimte voor) positiviteit, een sterkere ik (zowel mentaal als fysiek) en dat ik hierdoor zeker een leukere en bewustere vrouw en moeder kan zijn.”

Karen

goede voornemens karen“Voor mij was het heel leuk om Desirées voornemens te lezen, want… wat een herkenbaarheid. Ik heb dit jaar wel hele duidelijke voornemens gemaakt. Die lijken dus op die van Dees’, dus wellicht dat andere MOMs zich er ook in zullen herkennen.

1. Meer afbakenen
Afgelopen jaar ben ik al begonnen met te proberen minder te werken. Vroeger had ik altijd een soort van schuldgevoel als ik een dag niets plaatste, maar dat ben ik gelukkig wel kwijt. Maar wat ik echt wil proberen, is een paar dagen per week helemaal niet te werken en ook niet tussendoor een beetje. Nu ga ik vaak tijdens het dutje van de peuter nog even aan het werk. Als ik hem ’s avonds in bed heb gelegd, zit ik meestal nog wat te werken en tussendoor doe ik vaak ook even snel wat. Daar wil ik mee stoppen. Desirée en ik hebben voor MOMmag. de dagen verdeeld. Op Karenz. wil ik ook alleen nog maar op die dagen publiceren, zodat ik voor de rest vrij ben. Niet alleen voor mijn kind en man, maar ook voor mezelf. Meer me-time!

2. Minder social media
Het is een beetje lastig als je werk ook social media is, maar ik wil in 2019 proberen er toch minder mee bezig te zijn. Ik merk dat ik af en toe toch te veel meeneem. Het zijn zo veel impulsen, zo veel afleiding van datgeen wat er echt toe doet. Nieuws, foto’s, updates en ga zo maar door. Bovendien stoor ik me vaak aan alle fakeheid van social media en dat wil ik niet meer. Ik wil me op positieve dingen richten en niet op het negatieve en neppigheid.

3. Geestelijke en fysieke gezondheid
Elk jaar neem ik het me voor, en het ene jaar gaat het beter dan het andere. Meer mediteren, gezonder eten, sporten, afvallen. Dit jaar begon ik goed, maar ik zwakte steeds meer af. Inmiddels weeg ik toch weer ongeveer hetzelfde als dat ik precies een jaar geleden deed, mediteer ik te weinig en schiet het sporten er ook bij in. Ik heb momenteel een vrij hardnekkige schouderblessure, die maar niet overgaat. Dat heeft er ook mee te maken dat ik nu niet sport, maar toch.. Volgend jaar moet dat weer beter. Het is niet eens dat ik een slank lichaam wil of zo, ik wil graag weer wat extra energie.

Tot zo ver onze goede voornemens. Heb jij ook goede voornemens? Deel je ze op Facebook onder dit bericht? 

Uitgelichte foto Efetova Anna via Shutterstock.
Foto’s Karen en Desirée © Simone Nijssen – Bruiloftsfotograaf Zwolle.

Close
Lees vorig bericht:
babynestje veilig tips
Alles dat je moet weten over babynestjes

Babynestjes zijn sinds een paar jaar niet meer weg te denken uit de babywinkels. Afgelopen week stelden we uit interesse...

Sluiten